Samsung Galaxy Player

Assalamualaikum & Hello.


Hari ni aku nak citer pasal Samsung Galaxy Player. Sebenarnya lama dah nak post pasal mende nih tapi beselah masa tak mengizinkan. huhuu~ Pernah dengar tak, atau tau tak apa itu Samsung Galaxy Player? Kalo nak tau Samsung Galaxy Player ni macam Apple iPod Touch tapi versi yang lebih baik sikit (orang cakap lah).

Aku rasalah Galaxy Player ni tak phemes sangat kat Malaysia. mungkin sebab kewujudan Galaxy Note, Galaxy S & Galaxy Tab kot. Yelah mendenya function lebih kurang je; ada camera, pictures, videos, apps (Android), game & etc. Cuma beza Galaxy Player dgn Galaxy² lain ialah Galaxy Player ni bukan henset tau, dia lebih kepada MP4, MP5. Alahh cam iPod lah jugak~


1st time aku kenal Galaxy Player ni, ofcoz lah dari INFINITE kesayangan-kuh huahaha~ Aku tertengok CF SGP yang dibintangi INFINITE cewahh~ Fyi, INFINITE jadi duta/model kepada Samsung Galaxy Player. Time tuh aku memang mati² lah ingat Galaxy Player ni henset jadi aku tak berapa minat lah nak beli eventho INFINITE ialah endorsement modelnya.


Tapi lepas aku tengok Lala punya iPod tetiba aku craving nak beli something like iPod malangnya iPod mahai sangat lah. So aku cari alternatif lain sampailah aku ketemu kembali dengan Galaxy Player. Menampilkan INFINITE sebagai model lagilah membuatkan aku nak beli Galaxy Player ni. HOHOHO~ *gelak Hoya*


Galaxy Player ni ada banyak model tapi model yang launch kat Malaysia cuma Samsung Galaxy Player 70 Plus & Samsung Galaxy Player 4.2 kalau tak silap aku leu~ Antara model² Samsung Galaxy Player ialah:

Samsung Galaxy Player 3.6


Samsung Galaxy Player 4.0


Samsung Galaxy Player 4.2


Samsung Galaxy Player 5.0


Samsung Galaxy Player 70 Plus


Samsung Galaxy Player 5.8


Lebih kurang je rupa paras dia kan tapi function & size beza sikit lah. 5.8 yang paling dae~bak buat masa nih. Baru² ni INFINITE sibuk duk mempromote Galaxy Player 5.8. Aku ingat nak sertakan sekali video CF INFINITE Samsung Galaxy Player (ENG SUB) tu tapi rasanya tak perlulah. Nanti kalau aku rajin aku buat satu entri khas untuk CF Samsung tu okei~


Kalau tak silap lagilah, model 3.6, 4.0 & 5.0 untuk pasaran US. Model 5.8 plak untuk pasaran Korea. Kat Malaysia ada 70 Plus & 4.2 je~ T.T Yang menjadi "FirstWorldProblemo" skang ni kekangan wang yang tidak mencukupi untuk aku grab Galaxy Player tersebut & juga model apakah yang aku harus grab?? Buntu betul memikirkan FirstWorldProb-lah sangat nih~~

Ikutkan hati nak beli 4.2 kot sebab model tu aje duk tercegat kat website samsung Malaysia, tapi camera dia just 2MP. Function lebih kurang macam 3.6 cuma 3.6 harga lebih murah & screen lebih kecik. Untuk 70 Plus plak, screen besaq, camera 5MP & harga sama dgn 4.2 tapi aku ni plak yang tak suka screen besaq²~ So yang mana patut ku beli yek? Lupakan dululah barang idaman terbaru aku ni. Fokus utama sekarang kumpoi duit. Duit takde ada hati nak beli Galaxy Player ark ark~~ Hahahaha~

Ok lah, sekian dulu, wassalam.

31 comments:

  1. Alala . Minat ngat dy . Btw , follow me back kay . =)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. bila launch? alamak tak tau la~ x bape ambik tau. hehehe~
      same la, nak satu gak~~

      Delete
  3. Emmm...mana satu aku nak beli yekkk!!

    ReplyDelete
  4. Salam kenal….dan I follow sekali
    U in my bloglist
    Hanif blog bloglist
    Check It Out!!!!
    Check blog anda berdasarkan bloglist abjad
    Every week saya datang melawat tapi dengan syarat always updated blog..hahahha
    Tujuan--senang saya blogwalking supaya tak hilang kawan blogger..hehehe

    ReplyDelete
  5. saya punye ade 2 nset..samsung galaxy ngan sony yg ad keypad tu..tapi yg selalu guna sony sbb lmbt abis bateri..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. faham², battery smartfon mmg dumb. =P
      sy pun juz guna henset biasa. =)

      Delete
  6. I've one already, tapi cepat habis battery :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..yeke~ bestnyee~
      awk punya model yg mana?
      biasalah bnda² mcm ni mmg cpt hbis battery, try guna power bank. =D

      Delete
  7. opinion aku : kalu beli screen beso tapi haraga sme.. is berbaloi lah huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun pk gitu gak.
      rasanya aku nk beli yg 70 plus kot~

      Delete
  8. salam knl..done follow sini..cml jer blog la..:)

    ReplyDelete
  9. salam. nak tanya harga untuk 70 plus ni berapa ya ? thanks. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari tu pnah tgk kat lelong, 70 plus harganya dlm rm600 lebih. tp skrg xde dah. 4.2 saja ada kat malaysia.

      Delete
  10. Kt mne ad jual ehk? Da lme seh carik. :'(

    ReplyDelete
  11. Kt mne ad jual ehk? Da lme seh carik. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba pegi kat samsung cntre or kat midvalley pun ada jual mnde ni~

      Delete
  12. Bentuk lebih kurang cam tefon..baik beli tefon je..may be kat malaysia tak ramai orang cari player tu yang tenggelam tu..seriously tak tau kewujudan mende alah ni..

    ~ salam kenal ^^♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah, betul tu~ tp kalau setakat nak jadikan mp3 n tempat main game berbaloi kot. ngeehee~~

      salam kenal jugak~ [^__^]

      Delete