Resepi Air Milo Susu Cair.

Assalamualaikum & Hello.


Recipes is backk! hee~ suka tak? suka tak? wekk! :P Tapi resepi kali ni resepi kecil²an. Eh, entah² bukan kategori resepi kot. Ahh, lantakkanlah~ xP

Sempena Gong Xi Fa Cai hari ni, awak bolehlah 'cuba' resepi ni kat tetamu yang hadir kat rumah awak. Buat air milo dengan susu cair, bukan dengan gula atau susu pekat manis F&N tapi susu cair tau. Tak tau lah korang pernah try ke tak tapi kalau tak try lagi try la sedapp tau. ye-ye-ee la tu.

Ini resepi original dari abah. Tak pernah² zirah buat air milo dengan susu cair, tapi bila zirah rasa air milo yang abah buat, woahh...sedapnyee! Rupa-rupanya rahsianya ialah susu cair yeaa. Kiranya resepi 'Air Milo Susu Cair' ni original by abah lah. hehee~

Air Milo Susu Cair

Bahan-bahan:

Milo
Gula
Air panas
Susu cair

Cara-caranya:


1. Masukkan air panas ke dalam gelas.


2. Masukkan 2 sudu besar milo atau lebih pun boleh, ikut suka kita lah.


3. Masukkan satu sudu gula atau nak lebih pun boleh tapi tak ingat apa dalam tv cakap; satu sudu gula pun dah cukup. :)


4. Lepastu, masukkan lah susu cair apa² jenama janji susu cair secukup rasa atau ikut suka la jugak. Janji rasa dia sedap!

5. Akhir sekali tambah lah air dan kacau² sampai sebati. Siap!


Boleh minum daa sekarang. Rasa la, sedapp kan? Tapi kan, ibu zirahs cakap, kaya zirahs minum air milo pakai susu cair. Walaupun harganya sama tapi susu cair ni cepat habis. hahahaxD. Jadi, jangan amalkan selalu kalau tak nak cepat sengket. hehee~ [^_^]

Sekian dulu, salam~

No comments:

Post a Comment