Ramadan Kareem

Salam & Hello.



Ahlan wahsalan Ya Ramadhan. Alhamdulillah akhirnya Ramadan yang dinanti-nantikan tiba jua. Tapikan, yang slack sikit aku rasa, aku tak dapat nikmat puasa hari pertama tu. kenapa yea?? sebab tak ready and excited sangat ke? huhu~ ntah lah, tapi aku target tahun ni aku nak manfaatkan sepenuhnya bulan ramadan tahun ni. Tak nak sia-sia kan lagi. rugi tau.



Kalau nak cerita pengalaman di bulan ni, banyak tak terkira. tapi macam biasa la kan kalau tiba bulan ramadan ni, inilah bulan di mana semua umat islam dapat mengumpul ganjaran pahala yang besar. so, janganlah sia-siakan pelauang yang ada ok.

Plus, bulan puasa macam ni la paling banyak dugaan yang melanda. Kita tak boleh makan, minum, marah-marah, ngumpat, korek hidung and so on.. nanti batal puasa tak tau. hahaha~ banyak-banyakkanlah bersabar, istighfar, tadarus al-quran, solat terawih.


Btw, masih ingat lagi pesan ustaz aku masa hari pertama puasa hari tu. Iaitu, sentiasalah menyebut 'Ramadan Kareem' tanda kesyukuran kita yang tak terhingga kepada Allah S.W.T. Dan apabila orang yang mendengar itu hendaklah menjawab 'Allahu Kareem'. Amal-amalkan lah menyebut 'Ramadan Kareem' bila bertemu orang ok. hehe, saja sharing ilmu yang aku dapat kat sini. Anyway, Selamat Berpuasa, Selamat Menyambut Kedatangan Ramadan, Selamat Beribadah dan kepada aku Selamat Menjawab Ujian Syafawi dengan baik punyaa. (^_^)

2 comments:

  1. haha, betul la kan korek idung btl pose? hehehe~

    ReplyDelete