Jaga-jaga dengan gambar diri anda.

Salam dan Hello.

Seperti yang sedia maklum, kat facebook dah kecoh pasal cerita pengguna facebook yang meletakkan gambar dirinya akan discan untuk di'telanjang'kan. pertama kali dengar cerita dari member aku sendiri. mula-mula fikir tak logik dan gilasx ke apa orang yang nak scan tu? huuhh!

tapi, apa-apa pun aku tetap mengambil langkah yang berjaga-jaga. yela, bukan apa boleh jadi cerita tu betul kan, kata fb yahudi punya mesti ada agenda disebalik semua ni sebab tu aku malas letak pic aku sendiri kat fb atau kat laman² sosial yang lain.

kebetulan, aku dapat mesej foward kat fb dari member fb aku iaitu abang afiq (nak jugak mention nama beliau. hehe~). mesej tu berbunyi pasal benda ni lah. dah ada mangsa yang kena, dia bagi sekali link blog yang menceritakan pasal benda ni semua.

aku bukak blog tersebut dan baca dan hmmmphh! sah lah, benda ni memang betul berlaku cuma tak kena pada diri kita lagi kan. so, kena lah hati-hati mulai sekarang dan ambil iktibar dari apa yang berlaku dekat mangsa² yang teraniaya tuh.

kalau tengok sekarang ramai blogger yang menyelitkan gambar mereka di setiap entri mereka. dah macam jadi satu trend. ini lebih memudahkan orang gilasx tu melakukan kerja terkutuk diorang. anda nak ke jadi mangsa?! lebih baik mencegah sebelum terkena. sediakan payung sebelum hujan. jaga lah elok-elok diri kita, jangan biarkan mereka merampas aset berharga kita. tutuplah aurat sebaik-baiknya.

Tolong klik 2 link dibawah untuk baca selanjutnya bagaimana Israel menelanjangkan gambar hanya dengan menggunakan imaginasi mereka dan bukti gambar yang sudah menjadi mangsa!!

http://ibnuirfadzil.blogspot.com/2010/06/kerja-gila-beberapa-gambar-perempuan.html

*mula-mula baca yang ni.

http://ibnuirfadzil.blogspot.com/2010/06/hati-hati-facebook-memudahkan-si.html

*selesai baca diatas boleh tengok cara bagaimana mereka mengedit gambar menjadi euu.

Akhir kata dari saya, beringatlah sebelum kena. jangan ingat nak pehmouss je sampai benda lain tergadai. salam. :)

2 comments:

  1. thanks zira..sebab sudi share info ni.

    ReplyDelete
  2. welcome². :) lepas ni kena berhati-hati la kan.

    ReplyDelete