Percubaan pertamaku: Cute Muslimah Cartoon.

Salam sejahtera semua.

Patutnya kan, aku nak post entri hari semalam tapi sebab dah lama sangat online pastu dengan sibuk berlatih lukis cartoon manga/anime ala² muslimah, jadi aku tak sempat menulis lah.

Macam ni, sebenarnya aku dah lama berhajat nak tukar profile picture kat facebook aku tu dengan gambar cartoon. lepastu, aku mintak lah tolong kat ibu lukis gambar kartun gadis perempuan yang pakai tudung. kalau bole aku nak kartun tu jenis mini dan cute gitu.

Tapi, lukisan ibu tak menepati citarasa aku so aku tunjuk lah kat ibu contoh gambar kartun yang aku suruh lukis tu. tengah sibuk duduk berlatih lukis kartun yang persis dalam internet ni, tiba² aku terpikir nak lukis sendiri la guna photoshop (bajet pro je. haha!).

aku tak guna paint sebab jujurnya, aku tak pandai control mouse nak lukis gambar orang. jangan kata gambar orang, gambar 'iloveyou' pun aku tak berapa pandai. hoho~

walaupun begitu, aku berusaha jugak lukis. yang penting, hasil kerja aku dan aku tak ambik hasil kerja orang lain jadi hak aku. huhu~ hasilnya memang tak berapa WOWW tapi it's okay. my first try kan.

so, inilah hasil lukisan wekk aku:


gelak-gelak. kelakar je tengok lukisan aku ni. budak tadika buat lagi cun woo. haha~ oh, btw, riak wajah tu aku ucapkan terima kasih kepada Brenda untuk her super cool brushes. (^_^)

Nantilah, insyaAllah kalau boleh aku nak improve kan lagi lukisan budak tadika aku ni. paling teringin, aku nak sangat lukis anime muslimah yang cute² tu. kalaulah aku pandai, alangkah wahh bangga je rasa. haha! siapa yang pandai bab ni, ajarlah aku. jangan kedekut ilmu. hehe~

6 comments:

  1. Cute cartoon.. Kalau kamu nak, boleh la ambil anime muslimah yg sy lukis tu.. ;-)

    ReplyDelete
  2. huhueww chumill jep
    cweet uewwhhh.. pink**pink ag...
    hehee

    :))

    ReplyDelete
  3. @Nieyzar - terima kasih ya. sy ambil buat rujukan boleh la. anime yg kamu lukis comel sgt. [^_^]

    @cikCEPET - haha, saya tak tau kenapa saya pilih warna pink. pink nampak cute kot. hehe. tq. :)

    @miss lyianne - sikit² je. tepi² dia tu tak kemas jadi sy blur kan sikit. =)

    @ravishingpeacock - haha tq ya. :)

    @mrs.JamaL - ok lah utk bdk bru belajar. hee~ tq. :D

    ReplyDelete