Zirah dan impian baru. :)


fuhh~ hebat betul dugaan sekolah. yea, sekolah memang memenatkan dan boleh bikin org tension seh. tapi², semangat itu tetap ada berkobar-kobar dan api kekuatan tak pernah padam malah lebih hebat membara. :P impian baru tidak lelah berhenti muncul dalam hati dan angan-angan. ada saja yang terlintas di hati ni untuk mencapai sesuatu yang baru. antaranya ialah (cehh, macam buat karangan pulaks dah.) hahaha~

takde lah, atas tu intro je. al-maklum la, skang ni rasa macam tak biasa menulis blog. *cehh~ tapi, blog ni tetap melekat di hati sebab asyik teringat-ingat je ke blog walaupun masa cikgu mengajar. ish³~ tak elok betul, tak fokus, huh! ok, tak kisah la pasal tu. kisah lah pasal title di atas berkenaan dengan impian baru zirah. ooit? sape zirah? lerr, zirah pon tak kenal ka? zirah tu pemilik blog ni la, emm chiczira. haishh~ ada² je la. :P


mulai saat bila ek, aku da start guna nama zirah untuk nama commercial aku. nama chiczira tu pulak just sebagai sampingan je la. tapi tak bererti nama chiczira tak diguna pakai. siapa² pon tak boleh guna nama "chiczira". penat² tau aku cari dan pikir nama ni, baru lah dapat satu nama yang boleh pakai. tapi biasa la hati manusia, asyik tak puas hati je dengan setiap apa yang dia ada. maka, terjadilah sesuatu perubahan. itu cerita pasal nama. kiranya lepas ni, apa² yang aku hasilkan atau apa² je la kan, aku akan tag zirah, not chiczira. pastu pandai² la aku tambah belakang tu.

lagipon, aku imagine suatu hari nanti, if aku berjaya menjadi seorang usahawan terkenal dan memliliki company sendiri aku akan guna nama zirah(blabla) as nama syarikat aku. hahaha~ xD (besau cita² hang zirah.) oo yeah, selain tu aku mahu jadi seorg graphic designer or fashion designer atau apa² yang berkaitan dengan DESIGN la kan serta memiliki jenama sendiri. *fiweet~ then, aku akan jual la kemahiran or kepakaran aku tu dalam bentuk yang mudah dan berpatutan. atau jugak aku mahu jadi seorang architect yang boleh mereka bangunan yang menarik untuk kegunaan orang² yang memerlukan. aku juga mahu jadi seorang chef seperti martha stewart / chef wan dan mempunyai zirah own recipe yang diberi nama zirah's recipe. amacam, best tak? haha. nampak hard dan haloba betul impian baru aku ye. ohh.. tak lupa juga, angan² dan mimpi besar aku untuk menjadi one of oprah winfrey show special guest. wawawa~

dasyat². baik jangan bagi aku tulis lagi impian aku. kalao tak nanti keluar impian yang lebih besar dan berat. haha~ tak salah untuk memiliki impian yang besar, cuma proses untuk mencapai impian tersebut agak complicated, aku tak kata ia rumit, tapi ia penuh cabaran dan yes, aku sekarang dahagakan adventurous. aku mahu yang terbaik untuk masa depanku. aku, aku..... doakan aku berjaya! :D

cop³, sebelum entri ni melabuhkan tirai aku nak bagitahu sekarang aku minat gila dengan lagu Separuh Jiwaku Pergi. lagu ni tak menunjukkan apa² perasaan aku pon, cuma aku suka melodi dia. *akuzirah kan suka lagu sentimental. haha~



Separuh jiwaku pergi

Memang indah semua
Tapi berakhir luka

Kau main hati
Dengan sadarmu
Kau tinggal aku

Benar ku mencintaimu
Tapi tak begini
Kau khianati hati ini
Kau curangi aku

Kau bilang tak pernah bahagia
Selama dengan aku
Itu ucap bibirmu
Kau dustakan semua
Yang kita bina
Kau hancurkan semua

Benar ku mencintaimu

SHINee - Ring Ding Dong
yea.. tau la lagu ni da agak lama jugak. but still suka lagu and tarian diorang especially part ring ding dong and rocka². haha~ best-best. sape cakap tak best, aku potong rambut dia. hahaha~ x)



[Jonghyun] Baby
Negae banhae beorin naegae wae irae
Dureopdago mulleoseoji malgo
Geunyang naegae matgyeobwala eoddae
My lady

[Onew] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding (x2)
[Taemin] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding (x2)

[Key] Butterfly
Neoreul mannan chut sungan
Nooni beonjjeok meori ssak
Belli ding dong oolleosseo
[Onew] Nan malya meotjinnom chakhannom
Geureon nomeun anijiman
Nareumdaero gwaenchaneun bad boy

[Taemin] Neodo machi butterfly
Neomu yakhae ppajeosseo
Neomu soonhae ppajeosseo
Neol gyeotae dweoyagaesseo
[Jonghyun] Deoneun geokjeongma geokjeongma
Naman mideobomyeon dwaejana
Niga neomu mamae deuleo
Nochil su eopneun geol


*[All] Baby
Naega soomeul meomchool su oh crazy
Neomu yeppeo gyeondil su oh crazy
Neo animyeon pilyoeopda crazy
Na wae irae

So fantastic
So elastic

Fantastic (x4)
Elastic (x4)

[Onew] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding
([Taemin] _____ deullinda)

[Onew] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding
([Onew] Meorisokae oolinda)

[Taemin] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding
([Key] Nae gaseumae oolinda)

[Taemin] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding

[Jonghyun] I call you butterfly
Nali gamyeon galsurok
Mosi bakhyeo neoran geol
Haeyeonal su eopdaneun geol

[Key] Nareul seontaekhae (Dolikiji malgo)
Seontaekhae (Domanggaji malgo)
[Taemin] Negae ppajin baboin na
[Jonghyun] Nal chaekimjyeoya dwae

*(Repeat)

[Minho] Nan chakhadi chakhanjeunghugooni
Geollin neoreul ihae mot hagaetda
[Key] Neon gakkeumssik geureon gojung
Emijireul talpi italhaebwa gwaenchanda

[Onew] Break out ([Key] Hey! ) (x4)
Ring ding ding ding ding
Dong dong dong dong

[Jonghyun] Sashil nan bulanhae
Eoddeokhae nal boneunji
[Taemin] Eojjeomyeon eojjeomyeon
Naegae hogameul gatgo itneunji molla
[Onew] Etorok anjeolbujeol hal subbakae eopseo
[Jonghyun] Dolikil su eopneun geol

[Onew] Complicated girl
[Taemin] Jeoldae no lan daedaphaji ma
[Jonghyun] Na gwaenchaneun namjalan geol
[Taemin] Naega michyeobeolilji molla

[Key] Silly girl (Silly girl)
[Onew] You're my miracle (My miracle)
[Jonghyun] Neoman gajil su itdamyeon
Naegaen da pilyoeopneun geol

*(Repeat)

So fantastic
So elastic

Fantastic (x4)
Elastic (x4)

[Onew] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding
([Taemin] _____ deullinda)

[Onew] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding
([Onew] Meorisokae oolinda)

[Taemin] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding
([Key] Nae gaseumae oolinda)

[Taemin] Ring ding dong
Ring ding dong
Ring diggi dingdiggi
Ding ding ding

No comments:

Post a Comment