uhuhuk~

hari semalam kan, aku rasa sakit gila hati.
semuanya gara² mulut punya pasal la.
memang teruk jugak la aku bengang. huh.
tapi hari ni da ok sikit da.
ye la, marah lame² pon bukannya dapat apa.
baik aku istighfar banyak². huhuhu.

sejak beberapa hari ni,
aku selalu pikir pasal masa depan aku.
maksud aku, bila aku dapat result pmr nanti,
kalau teruk macam mana? kalau super pulak tahan la.
mesti la masa depan aku da tersedia punya.

aku keliru gila la skang.
aku tak tau nak ambik aliran apa tahun depan.
aku tau, result aku yang menentukan aku nak ambik aliran apa.
aku tau aku nak ambik aliran apa,
tapi....
masalahnya, kalau result aku teruk,
mesti aku tak dapat ambik aliran tu.

tapi, contoh la,
kalau aku dapat ambik aliran tu,
persoalannya skang,
aku boleh bawak ke?
aku takut kantoi tengah jalan je.
da la, math+sc aku lemah yang amat.
tapi, kalau aku usaha confirm boleh punya.

aduiiii, confuse laa weii!

aku fikir macam ni;
kalau aku ambik aliran

seni;
aku rasa boleh bawak kot,
sebab aku agak² pro la bab ni.
*bukan nak meriak tapi memang pro la jugak.
besides, aku memang minat seni.
tapi aku akan rugi sesuatu yang aku teringin sangat.

sastera;
haaa, yang ni memang sure aku suka.
aku suka puisi dan aku rasa puas kalau aku dapat menghasilkan sebuah puisi yang aku rasa 'sedap' sangat. tapi, sastera ni, bagi aku la, macam tak banyak pilihan kerja lorh.
mesti bidang kerja dia terhad kan. *betul ke aku cakap? kalau tak betul tolong betulkan ek.

sc;
sc, yap, inilah pilihan aku skang,
tapi, yang menjadi masalahnya,
boleh ke aku dapat aliran sc.
kalau dapat, boleh ke aku bawak?
yang ni sentiasa menjadi persoalan dalam diri aku.

ya allah, tolong la aku buat pilihan yang paling tepat berdasarkan kemampuan aku.

lagi satu masalah,
sma dan sekolah.
aduhhh, ini lagi, ini lagi.

aku confuse, nak ambik ke tak sma tahun depan?
tapi, aku nak tukar sekolah,
tapi, kalau aku tukar sekolah, aku tak dapatt ambik sma.
kalau tak ambik sma, memang rugi gila la.
bagai menolak tuah, tau!

tapi aku boleh pindah sekolah yang ada sma.
yeh², tapi aku tak nak pindah sekolah sama.
aku nak satu penghijrahan. ada faham? huhu~

argghhh, aku nak masuk sekolah apa tahun depan?
hemmm, aku serah padaNya saja la.
mana yang terbaik untuk aku tu, aku terima.
wallahualam.

2 comments:

  1. heee...akk dlu pn alami benda yg sme mcm yg ade rse skunk ney..
    mmg susa tok wat pilihn...
    skrg ad target.. fikirkn ap cite2 adk.. aim adk..
    jgn ikot kwn o keadaan skrg.. mgkn law amik sc org akn kte ebat! n dpndg tnggi. actually bdang pape pn aslkn kte dpt survive mse dpan da ok.. plih ikut kmampuan... smua bdang ad plhn msg2.. x ad yg terhd pluang ad mne2.. law adk amik sastera then skor btul2 plih course yg betul n skor kt u nty.. still boleh brjaya... yg pntng usaha... mcm akk dlu alirn sc.. skunk smbg belajar amik sejarh, geog. tiap alirn tu ad kurg n lbeyh nye. lg 1 klau boleh.. amik lar sma sbb itu larh bukti dn kbngaan kte skolah ag. itu sbg bukti yg kte ney dak skola ag. stahun je lg rugi sgt...
    hrp adk dpt wat plihn yg tbek k. solt istikharah jln tbek.. sori byk mmbebel.. hehehehehe =)

    ReplyDelete
  2. trime ksh k.dba coz bg pndpt n nasihat. sye sgt2 mnghargainye. sye akn buat pilihan yg terbaek utk mse dpn sye. thnx again. :)

    ReplyDelete