Momo Love~



momo love!
siryes aku cakap,
cerita ni memang cute.
tak tau nak cakap camane lagi,
cerita ni memang sweet habis.

tengok la pelakon² dia pon,
da rasa semangat gila nak tengok cerita nih.
walaupun aku kureng suka pelakon pompan tu,
tapi nak wat camane?
da cerita ni best, layan je laa~

da la jiro fahrenheit tu berlakon!
aku memang minat dia since tengok dia dalam cerita hanazakarino kimitachihae.
tapi takde la over fanatik sangat.
cuma minat gitu² je la.
lagipon, muka dia ada macam akeem, bayu and dak kelas aku (nama dirahsiakan!) sikit.
tak sangka aku buat pengakuan yang aku tak sanggup cakap ni eh. hahaha~

ckp³, macam mana jalan cerita ni? sape pelakon² nye? haa, ni dia,
sedikit review pasal Momo Love ni;

Sipnosis;

yang aku tau la eh,
cerita ni kisah pasal 6 orang adik beradik keluarga Chen. keluarga chen mempunyai kesemua anak lelaki kecuali adik perempuan bongsunya, tao hua. oleh sebab itu, kesemua abg²nya sangat menyayangi tao hua dan menjaga adiknya bagai menatang minyak yang penuh. abg²nya tidak benarkan tao hua bercinta dengan sebarang jenis lelaki yang tidak diketahui asal usulnya. tp, pada suatu hari, tao hua jatuh cinta dengan seorang jejaka, shi lang yang menghulurkan payung kepadanya sewaktu hujan lebat. macam mana kisah cinta diorang akhirnya ek?

Cast;



Jiro Wang as Shi Lang
Cyndi Wang as Chen Tao Hua
Ken Zhu as Chen Qi
Lan Jun Tian as Chen Cheng
Ding Chun Cheng as Chen Zhuan
Godfrey Gao as Chen He
Jing Wong as Chen Yu Yi
Calvin Chen as Xue Zhi Qiang

Ost;

Opening theme song: What If I Fall In Love With You? by Cyndi Wang
Ending theme song: Very Quiet by Fahrenheit
Insert songs: One More Time by Cyndi Wang
Salty Fish by Jing Wong

No comments:

Post a Comment